با ریختن پوکه معدنی قروه در اطراف خانه حشرات موذی را از خود دور نمایید

پوکه معدنی قروه به نام پومیسیت به شکل پودر یا غبار آن، یک سنگ آتشفشانی است که از شیشه آتشفشانی با بافت خشن بسیار تاولی تشکیل شده است که ممکن است حاوی کریستال باشد یا نباشد.

معمولاً به رنگ روشن است. اسکوریا یکی دیگر از سنگ های آتشفشانی تاولی است که با پوکه در داشتن وزیکول های بزرگتر، دیواره های وزیکول ضخیم تر و تیره رنگ و متراکم تر بودن تفاوت دارد.

پوکه معدنی قروه زمانی ایجاد می‌شود که سنگ‌های بسیار داغ و با فشار بالا به شدت از یک آتشفشان خارج می‌شوند. پیکربندی کفی غیرمعمول پوکه به دلیل سرد شدن سریع و کاهش فشار سریع اتفاق می افتد.

کاهش فشار با کاهش حلالیت گازها (از جمله آب و CO2) که در گدازه حل می شوند، حباب هایی ایجاد می کند که باعث می شود گازها به سرعت حل شوند (مانند حباب های CO2 که هنگام باز شدن یک نوشیدنی گازدار ظاهر می شوند).

پوکه معدنی

خنک سازی و کاهش فشار همزمان حباب ها را در یک ماتریس منجمد می کند. فوران های زیر آب به سرعت سرد می شوند و حجم زیاد پوکه ایجاد شده می تواند یک خطر حمل و نقل برای کشتی های باری باشد.

پوکه معدنی قروه از مواد آذرآواری شیشه ای بسیار میکرووزیکولار با دیواره های حباب بسیار نازک و نیمه شفاف از سنگ آذرین بیرونی تشکیل شده است. معمولاً اما نه منحصراً از سیلیس یا فلسیک تا ترکیب متوسط (مانند ریولیتی، داسیتی، آندزیت، پانتلریت، فونولیت، تراکیت)، اما بازالت و سایر ترکیبات شناخته شده است.

پوکه معمولاً رنگ پریده دارد و از سفید، کرم، آبی یا خاکستری تا سبز-قهوه ای یا سیاه متغیر است. هنگامی که گازهای آتشفشانی خارج شده از ماگمای چسبناک حباب هایی تشکیل می دهند که در داخل ماگمای چسبناک با سرد شدن به شیشه باقی می مانند.

پوکه محصول متداول فوران های انفجاری (پلینین و تشکیل ignimbrite) است و معمولاً در قسمت های بالایی گدازه های سیلیسی مناطقی را تشکیل می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.