انجیر خشک قند موجب کشف مومیایی 50 هزارساله شد

در حالی که انجیر تازه ممکن است بیش از دو هفته قبل از فاسد شدن دوام نیاورد، انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است و عمر آن معمولا بیشتر از انجیر تازه است، بنابراین فواید انجیر خشک برای سلامتی چیست؟ بیایید در مقاله زیر در مورد آن بدانیم:

مطالعات متعدد نشان می دهد که انجیر خشک قند دارای خواص بسیار مهمی برای سلامتی است، از جمله ضد التهاب، آنتی اکسیدان، کاهش سطح چربی و محافظت از سلول ها، که ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد. در اینجا مهمترین فواید انجیر خشک برای سلامتی آورده شده است:

از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، یکی از فواید انجیر خشک این است که ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند، زیرا پتاسیم موجود در انجیر خشک به حفظ تعادل املاح در بدن کمک می کند، به خصوص اگر مقدار زیادی انجیر بخورید.

انجیر خشک

انجیر خشک قند حاوی مقدار مناسبی فیبر است، علاوه بر این حاوی مواد مغذی مفیدی برای باکتری های مفید روده است که ممکن است در حفظ سلامت دستگاه گوارش نقش داشته باشد.

انجیر خشک قند حاوی مقدار زیادی عناصر است که به تقویت استخوان ها و حفظ تراکم آنها کمک زیادی می کند، از جمله پتاسیم و کلسیم.

با افزایش سن، بدن شروع به گرفتن نسبتی از عناصر مورد نیاز خود از استخوان ها می کند که باعث کاهش استحکام و تراکم استخوان ها می شود که ممکن است باعث درد مفاصل و افزایش احتمال پوکی استخوان شود.

اما خوردن برخی غذاها مانند: انجیر خشک ممکن است به کند کردن فرآیندهای ذکر شده کمک کند که استخوان ها را برای مدت طولانی تری سالم و قوی نگه می دارد.

بدن به آهن نیاز دارد تا اکسیژن موجود در جریان خون را به طور موثر به تمام نقاط بدن منتقل کند و با کمبود آهن در بدن، میزان اکسیژنی که به بدن می رسد کاهش می یابد که باعث می شود فرد احساس خستگی و سایر علائم ناراحت کننده کند.

یکی از فواید انجیر خشک این است که به تامین درصد خوبی از نیاز روزانه بدن به آهن کمک می کند، زیرا هر نصف فنجان انجیر خشک حاوی 1.5 میلی گرم آهن است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.