کشمش پلویی درجه یک که هم وزن یک گاو بود در قله دماوند پیدا شد

تاریخچه سلاطین به فرهنگ مغول باز می گردد. این کشمش با انگور سبز ترکی و در موارد نادر با انگور بدون هسته تامسون تهیه می شود. سلطان ها رنگ طلایی دارند که گاهی شبیه زردآلو می شود. به دلیل رنگی که دارند به کشمش طلایی نیز معروف هستند.

کشمش پلویی درجه یک به دلیل نقشی که در تنظیم سطح قند خون دارد برای افراد مبتلا به دیابت ایده آل است. آنها همچنین به کاهش التهاب کمک می کنند. سلطان‌ها به دلیل داشتن فیبر بالا، هضم غذا را تقویت می‌کنند.

کشمش قرمز یکی از لذیذترین انگورهاست. برای تهیه این کشمش ها از انگورهای بدون هسته قرمز شعله ای سایز بزرگتر استفاده می شود.

این انگورهای لذیذ به تنهایی یا به عنوان افزودنی به هر دسری خوشمزه هستند. آنها تیره، گوشتی، چاق و خوشمزه هستند. این انگور با مدیریت سطح قند خون در بدن، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

کشمش

به دلیل محتوای کلسیم، کشمش قرمز برای سلامت دندان و استخوان مفید است. آنها همچنین به بهبود بینایی کمک می کنند.

کشمش سبز باریک است و تنها 2 تا 3 سانتی متر طول دارد. این کشمش ها منشا گرفته و به طور گسترده در خاورمیانه و آسیای مرکزی تولید می شوند. آنها متراکم و جویدنی با ترشی کمی شبیه انگور سبز هستند.

این میوه خشک معمولاً در محیط های داخلی کم آب می شود که رنگ سبز کم رنگ خود را حفظ می کند. گاهی اوقات رنگ توسط دی اکسید گوگرد تقویت می شود.

Munakka که در انگلیسی به عنوان کشمش انگور سیاه نیز شناخته می شود، یک میوه دارویی است.

دانه ها، پوست، برگ ها و کل میوه موناکا دارای خواص دارویی هستند. این باعث می شود که برای متعادل کردن دوشاهای واتا و پیتا در بدن مفید باشد.

انگور خشک نام رایج Munakka است. آنها دارای مواد مغذی و همچنین کالری بالایی هستند.

Munakka در ابتدا سبز است و با خشک شدن تیره می شود و در نتیجه میوه ای خشک و تیره رنگ با دانه های کوچک به وجود می آید.