نقاشی که از لنت ترمز نیسان مورانو به جای قلمو برای خلق آثار هنری خود استفاده می کرد

لنت ترمز نیسان مورانو بین 30 تا 70 درصد فلزات مانند مس، آهن، فولاد یا سایر کامپوزیت ها و اغلب یک روان کننده گرافیت و سایر مواد پرکننده بادوام برای تکمیل ساخت هستند. لنت های ترمز نیمه فلزی می توانند عملکردهای مختلفی از رانندگی روزانه تا ردیابی عملکرد را انجام دهند.

لنت ترمز نیسان مورانو سرامیکی از یک ترکیب سرامیکی بادوام ساخته شده اند که اغلب با مواد دیگری برای کمک به اعمال اصطکاک و مدیریت گرما تقویت می شود. قبل از سال 2015، لنت‌های ترمز سرامیکی معمولاً حاوی رزوه‌های مسی برای مدیریت حرارت و افزایش ویژگی‌های عملکرد اصطکاک بودند.

اما از آن زمان، آژانس حفاظت از محیط زیست خواستار کاهش مواد مسی در لنت‌های ترمز شده و کاهش محتوای مس را به 0.5 درصد الزامی کرده است. وزن، تا سال 2025. در حالی که لنت های ترمز سرامیکی معمولاً با قیمت بالاتری فروخته می شوند.

لنت ترمز

لنت ترمزهای سرامیکی در مقایسه با لنت ترمز نیمه فلزی بسیار کم صدا هستند و با فرسودگی و عملکرد ثابت در طیف وسیع تری از دما و شرایط رانندگی، گرد و غبار کمتری تولید می کنند.

تفاوت لنت ترمز سرامیکی با لنت ترمز نیمه فلزی چیست؟ تفاوت بین لنت ترمز سرامیکی و لنت ترمز نیمه فلزی ساده است (فیلم را تماشا کنید) – همه چیز به موادی مربوط می شود که برای تولید هر لنت ترمز استفاده می شود.

هنگام انتخاب لنت ترمز سرامیکی یا لنت ترمز نیمه فلزی برای خودرو، کاربردهای خاصی وجود دارد که در آن لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی هر دو مزایای متفاوتی را ارائه می دهند.

برای خودروهای پرفورمنس، رانندگی در مسیر یا به عنوان بهترین لنت ترمز برای یدک کشی، بیشتر رانندگان لنت ترمز نیمه فلزی را ترجیح می دهند، زیرا ترمز بهتری را در محدوده وسیع تری از دما و شرایط ارائه می دهند.

آنها از موادی ساخته شده‌اند که گرما را به خوبی هدایت می‌کنند و در نتیجه قادر به مقاومت در برابر دمای بالاتر هنگام ترمز هستند و در عین حال به خنک شدن همزمان سیستم کمک می‌کنند.