مردی که از سس قرمز بزرگ برای رنگ خالکوبی استفاده می کند

خوردن مقدار زیادی سس قرمز بزرگ می تواند با تولید اسید بیشتر و افزایش التهاب، شرایط پزشکی خاصی را تشدید کند.

بنابراین اگر معده حساس، سندرم روده تحریک پذیر یا سوزش سر دل مکرر دارید، بهتر است از مصرف این گونه چاشنی ها خودداری کنید.

با این حال شایان ذکر است که خوردن سس تند در مقادیر محدود، التهاب غیر ضروری را کاهش می دهد و در غیر این صورت اگر بی وقفه باشد عمل می کند. علاوه بر این، افرادی که به فلفل حساسیت دارند باید از سس تند اجتناب کنند.

سس سنتی قرمز داغ
با پیروی از این دستور می توانید سس تند قرمز سنتی خود را درست کنید:

عناصر
فلفل تند: 10 عدد
رب گوجه فرنگی: 1 پیمانه
سیر: 4-5 عدد
پیاز: 2 عدد متوسط
آب: طبق نیاز شما
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
شیوه آماده سازی
فلفل چیلی، پوره گوجه فرنگی، سیر و پیاز را با هم مخلوط کنید تا خمیری نرم شود. مخلوط را به تابه ای با روغن زیتون اضافه کنید و حرارت دهید. هر از گاهی هم بزنید. مقداری آب جوش بر اساس نیاز خود اضافه کنید تا رقیق شود. برای حفظ طعم، فقط آب جوش اضافه کنید. سس تند خانگی معمولی شما آماده است.

سس

از آنجایی که تنها ماده نگهدارنده اضافه شده نمک است، این سس تند بسیار سالم است. در واقع سالم تر از آنهایی که در فروشگاه خریداری می شوند.

می توانید آن را با رشته فرنگی هاکا، بوریتو، ساندویچ، مرغ سوخاری و غیره میل کنید. پس از اینکه به دمای اتاق رسید باید فوراً در یخچال نگهداری شود. بهتر است ظرف هفت روز پس از آماده شدن مصرف شود.

پس از آماده شدن باید آن را در یخچال نگهداری کنید. باید ظرف دو هفته آینده آن را تمام کنید. پس از آن، می توانید آن را با تورتیلا، رول تخم مرغ، سالاد، کوسادیلا و غیره میل کنید.

در پایان مصرف منظم سس تند، در حد اعتدال، ممکن است برای سلامت قلب و کاهش وزن مفید باشد. البته اگر معده حساسی دارید باید مصرف خود را به حداقل برسانید. در نهایت، سس تند یک چاشنی کاملا سالم است.

در حالی که سرطان، چاقی، فشار خون بالا، CVD یا دیابت نوع 2 را به تنهایی درمان نمی کند، مطالعات علمی نشان می دهد که ممکن است در دراز مدت مزایای سلامتی خاصی داشته باشد.

با این حال شواهدی از مثبت بودن آن بر اساس چندین پارامتر وجود دارد. برخی از بیماری های زمینه ای ممکن است با مصرف بیش از حد آن تشدید شود.