شکلات تابلرون تلخ مضرترین شیرینی در بیماری دیابت نوع 2

ادعاها در مورد خواص مفید شکلات تابلرون تلخ به تأثیرات روی مغز ما محدود نمی شود. همچنین شنیدن برخی از دوستداران شکلات که می گویند سرشار از آنتی اکسیدان است رایج است که به جلوگیری از آسیب به سلول ها کمک می کند.

دانه های کاکائو خام دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان مانند اپی کاتچین و اسید گالیک هستند. متأسفانه فرآیندی که دانه های کاکائو برای تبدیل شدن به شکلات طی می کنند بسیاری از این ترکیبات را از بین می برد.

مقدار کمی از آنتی اکسیدان ها باقی مانده است اما مشخص نیست که آیا این مقدار برای داشتن فواید کافی است یا خیر.

برخی از مطالعات ارتباط بین مصرف شکلات و کاهش خطر فشار خون بالا و مقاومت به انسولین را پیشنهاد کرده‌اند. با این حال سایر مطالعات به شدت کنترل شده نشان نداده اند که خوردن شکلات این فواید را دارد.

برخی از مردم می گویند شکلات در روز ولنتاین محبوب است زیرا به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی عمل می کند.

شکلات

شکلات دارای مقادیر قابل توجهی از ترکیبی به نام فن اتیل آمین است که باعث می شود سلول های مغز دوپامین را آزاد کنند یک انتقال دهنده عصبی با اثر احساس خوب.

با این حال زمانی که ما فن اتیلامین را مصرف می کنیم، بدن ما قبل از رسیدن به مغز آن را تجزیه می کند، بنابراین در واقع بر خلق و خوی ما تأثیر نمی گذارد.

اگر این ترکیبات تبلیغ شده تأثیرات قوی روی ما ندارند چه چیزی باعث می شود که ما هوس شکلات کنیم؟ به احتمال زیاد این یک ترکیب بسیار رایج تر است که شکر است.

به ویژه ترکیب شکر با محتوای چربی بالای شکلات. این ترکیب مراکز پاداش را در مغز ما فعال می کند. اما صرف نظر از مشخصات شیمیایی شکلات چیزی است که می توانیم در حد اعتدال از آن لذت ببریم. پس در این روز ولنتاین با خود یا شخص دیگری رفتار کنید.