در جهان رب غلیظ صنعتی زنجیره ای کاهش هزینه

گوجه فرنگی رب گوجه چین چین  به طور گسترده در جهان مصرف می شود و رب غلیظ آن محصول اصلی ارقام گوجه فرنگی صنعتی است.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت، تولید در زنجیره‌ای پایدار و مؤثر است تا به طور همزمان نیازهای کاهش هزینه و بهبود کیفیت را برآورده کند.

این مطالعه با تمرکز بر سه پارامتر انجام شد: (1) محتوای اسید اسکوربیک.

رنگ و  قوام نمونه‌های رب گوجه‌فرنگی رب گوجه فرنگی اسپادانا (29 درجه بریکس) تحت عملیات حرارتی در دمای 60، 70 و 80 درجه سانتی‌گراد قرار گرفتند.

خنک شدند و ویژگی‌های ذکر شده توسط پارامترهای جنبشی آنالیز شدند.

تخریب پارامترهای هر دو اسید اسکوربیک (z = 62.8 درجه سانتیگراد، R2 = 0.9499) و رنگ ابزاری (z = 19.0 درجه سانتیگراد، R2 = 0.9924 برای a*/b*، و z = 16.3 درجه سانتیگراد، R2 = 0.9897 برای TPS) به خوبی توسط مدل های جنبشی مرتبه اول توصیف شده است. ویژگی‌های سازگاری تحت تأثیر دمای عملیات حرارتی قرار نگرفت.

اثر دما در هر مرحله از پردازش به شناسایی مراحل عقیم‌سازی و ذخیره‌سازی به‌عنوان مسئول تخریب بیشتر رنگ و اسید اسکوربیک، به ترتیب اجازه می‌دهد.

این صنعت باید استریلیزاسیون را کنترل کند و محافظت در برابر آفتاب را در خارج از فصل افزایش دهد تا رنگ و اسید اسکوربیک را حفظ کند، از کاهش کیفیت حسی بدون کاهش انعطاف‌پذیری تولیدی آن اطمینان حاصل کند و همیشه ایمنی مواد غذایی را در اولویت قرار دهد.

گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی یک و یک ه طور گسترده در جهان مصرف می شود.

به عنوان میوه ای با ماندگاری محدود و فصل کشاورزی کوتاه، بسیاری از گوجه فرنگی تولید شده برای مصارف صنعتی به تفاله غلیظ تبدیل می شود که در طول سال، عمدتاً در فصل خارج از فصل، بازسازی می شود (Ochida et al. .، 2019).

در برزیل، برنامه حمایت از تولید و بازاریابی محصولات باغی (PROHORT) در سال‌های 1992-2012 اجرا شد، زمانی که به آن اشاره شد اگرچه فقط سیر، پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی اولویت‌های PROHORT بودند، نوسازی تولید و تجاری‌سازی محصولات باغی.

این چهار سبزی رب گوجه فرنگی سحر منجر به تأثیرات مثبت در زنجیره بسیاری دیگر شد (Camargo Filho and Camargo, 2017).

کیفیت محصول گوجه فرنگی فرآوری شده به شرایط فرآوری بستگی دارد

  • منابع:
  1. The tomato paste quality attributes along the industrial processing chain
  • تبلیغات: 
    1. آیا داشتن شانس در پولدار شدن تاثیر گذار است
    2. تولید عسل از وارونه کردن بخش عمده قند ساکارز آن
    3. چرا ذرت بخشی از خانواده علفها است؟
    4. کارآفرینی که می تواند شما را صاحب شغل مورد علاقتان کند