دانه قهوه ترک موجب ترک اعتیاد زنی جوان شد

دانه قهوه ترک علاوه بر نوشیدنی روزانه، بخشی از رسوم سنتی عروسی ترکیه نیز می باشد. در تدارک ازدواج، والدین داماد (در غیاب پدر، مادر و یکی از اعضای مسن خانواده اش) باید با خانواده دختر جوان دیدار کنند تا از عروس خانم درخواست کنند و از پدر و مادرش صلوات بگیرند.

ازدواج. در این جلسه عروس باید قهوه ترک تهیه کرده و برای مهمانان سرو کند. برای قهوه داماد، عروس گاهی به جای شکر نمک می‌ریزد تا شخصیت او را بشناسد، اگر داماد قهوه‌اش را بدون هیچ نشانه‌ای از نارضایتی بنوشد.

این موضوع باعث می‌شود عروس تصور کند که داماد سرحال و صبور است. با توجه به اینکه داماد در واقع به عنوان یک مهمانی مطالبه گر به خانه دختر می آید، اما این رسم به یک آیین خنده دار تبدیل شده است که بیشتر از نگاه به شخصیت داماد رواج پیدا می کند.

دانه قهوه

این نوع دانه قهوه ترک برای خانواده های ارمنی استاندارد است. ارامنه زمانی که در این منطقه ساکن شدند قهوه را به کورفو معرفی کردند و به دلیل خاستگاه شرقی آن به قهوه شرقی معروف است. یک ارمنی در سال 1674، در زمانی که قهوه برای اولین بار در غرب رایج شد، یک کافه در اروپا افتتاح کرد.

اصطلاح “قهوه ترکی” هنوز در بسیاری از زبان ها استفاده می شود، اما در زبان ارمنی، ارمنی ها ترجیح می دهند از نام Haykakan Soorj (به ارمنی: հայկական سورج، قهوه درخشان ارمنی) یا (Sev soorj، قهوه سیاه) استفاده کنند.

ساخته شده بدون شیر یا سفید کننده و اگر قهوه شیرین نشده باشد به آن (سورج آرانت شکری) می گویند ولی رایج ترین آن تهیه آن با کمی شکر طبیعی است. ارمنی ها نیز گاهی باقلوا را در کنار قهوه سرو می کنند.

turecká káva یا turek) در جمهوری چک و اسلواکی بسیار محبوب بود، اما با ظهور قهوه اسپرسو، این دانه قهوه ترک شروع به از بین رفتن کرد به طوری که دیگر در کافه ها سرو نمی شد، بلکه در بارها، کیوسک ها و در خانه ها تهیه می شد.