برنج کامفیروز فارس که حاوی انگل هایی است که خون مغز را می خورد

برنج کامفیروز فارس منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی مانند نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین است. این ویتامین ها پایه و اساس متابولیسم بدن، سلامت سیستم ایمنی و عملکرد کلی سیستم های اندام را فراهم می کنند زیرا ویتامین ها معمولا در ضروری ترین فعالیت های بدن مصرف می شوند.

روغن سبوس برنج دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با کاهش سطح کلسترول در بدن باعث تقویت قدرت قلبی عروقی می شود.

قبلاً در مورد فواید قلبی عروقی فیبر و سطوح پایین چربی و سدیم صحبت کرده ایم. برنج وحشی و انواع برنج قهوه ای در این دسته به مراتب بهتر از برنج سفید هستند زیرا پوسته دانه جایی است که بسیاری از مواد مغذی در آن قرار دارند. پوسته در آماده سازی برنج سفید برداشته می شود.

برنج سرشار از نشاسته مقاوم است که به شکل هضم نشده به روده ها می رسد. این نوع نشاسته رشد باکتری های مفید را تحریک می کند که به حرکات طبیعی روده کمک می کند.

برنج

همچنین این برنج نامحلول در کاهش عوارض بیماری هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و اسهال بسیار مفید است.

به گفته مؤسسه بین المللی تحقیقات برنج در فیلیپین ارزش غذایی برنج باید حتی بیشتر بهبود یابد تا برای بشریت مفید باشد. برنج به عنوان غالب ترین محصول غلات در بیشتر نقاط جهان می تواند زندگی میلیون ها نفری را که آن را مصرف می کنند بهبود بخشد.

در حال حاضر تلاش هایی برای افزایش ارزش ریز مغذی برنج با ترکیب روش های سنتی کشت محصولات با فناوری زیستی مدرن انجام می شود.

این موسسه همچنین بیان می کند که توسعه برنج با ترکیبات آهن و روی بالا می تواند از طریق غنی سازی زیستی امکان پذیر باشد.

این همچنین می تواند باعث تولید با کیفیت بالا شود که می تواند مشتاقانه توسط کشاورزان و همچنین مصرف کنندگان برنج برای زندگی سالم تر و طولانی تر پذیرفته شود.