با خرید کنجد در اصفهان برنده یکی از طبقات برج خلیفه شوید

«تیل» یا دانه‌های کنجد برای نسل‌ها یکی از مواد اولیه آشپزخانه هندی و چینی بوده است. علاوه بر این، این یک نیروگاه از مواد معدنی است که جایگاه ویژه ای را در آیورودا و سایر اشکال سنتی پزشکی به دست آورده است.

از حفظ زیبایی و جوانی گرفته تا تامین فیبر غذایی کافی، دانه‌های کنجد در اصفهان و یا بذرها به دلیل خواص درمانی‌شان توسط بسیاری از داروهای جامع و جایگزین ارزشمند هستند. آنها مزایای سلامتی استثنایی دارند و می توانند با چندین بیماری نیز مبارزه کنند.

در حالی که ممکن است شما زیاد از آن استفاده نکنید، اجداد شما مطمئناً از آن در غذاهای مختلف استفاده می کردند. با ایجاد ایمنی خوب همراه با محتوای فیبر و پروتئین، عمر آنها را طولانی تر کرد. این دانه های ریز با طعم آجیلی بدون شک جایگزین عالی برای غذاهای فرآوری شده هستند.

کنجد

دانه‌های کنجد در غلاف‌های Sesamum Indicum رشد می‌کنند، گیاهی گلدار که عمدتاً در مناطق گرمسیری هند و آفریقا یافت می‌شود. دانه کنجد سرشار از مواد معدنی ضروری مانند روی، مس، منیزیم و کلسیم است. همچنین حاوی چندین مجتمع ویتامین B و تعداد زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و پروتئین است. در زیر اطلاعات تغذیه ای 100 گرم دانه کنجد آورده شده است.

انرژی – 563 کیلو کالری
کربوهیدرات – 25 گرم
فیبر رژیمی – 16.8 گرم
چربی ها – 43.3 گرم
پروتئین – 18.3 گرم
کلسیم – 1450 میلی گرم
آهن – 9.3 میلی گرم
فسفر – 570 میلی گرم
مس – 2.29 میلی گرم
روی – 12.20 میلی گرم
دانه های کنجد علاوه بر ارزش غذایی، فواید زیادی برای سلامتی دارند. پس از دانستن این فواید، شما را وادار می کند که فوراً آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دانه های غنی از روغن حاوی خواص ارگانیک فوق العاده ای هستند که درخشش پوست و استحکام مو را بازیابی می کند. علاوه بر این، آنها سرشار از کمپلکس های ویتامین B مانند تیامین، نیاسین، اسید فولیک، پیریدوکسین و ریبوفلاوین هستند. در کنار مصرف منظم آنها می توانید به صورت هفتگی پوست سر خود را با روغن کنجد ماساژ دهید و حتی به سراغ ماساژ بدن بروید.

با تحقیقات ثابت شده است که دانه کنجد دارای خواص ضد پیری است که مو و پوست سر را تغذیه می کند و سفیدی مو را کاهش می دهد. روغن‌های کنجد دارای SPF هستند، مانند اینکه می‌توانند از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید و پیامدهای بعدی آن محافظت کنند.