انار در بازار تهران امروز موجب طغیان رودخانه شد

دو مطالعه ادعا می کنند که انار در بازار تهران امروز می تواند در برابر سرطان پروستات مبارزه کند. یک آزمایش نشان داد که آب انار رشد را کند می کند و حتی سلول های سرطانی کشت شده را از بین می برد.

و همانطور که قبلاً در نکته دوم اشاره کردیم، آب انار خون را رقیق می کند و در نتیجه وضعیت آن را بهبود می بخشد که به نوبه خود از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

یک فنجان دانه انار حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است. یک فنجان دانه انار حاوی مواد مغذی زیر است:
فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

فولات: 16 درصد از RDA

انار

پتاسیم: 12 درصد از RDA

ویتامین C: 30 درصد از RDA

ویتامین K: 36 درصد از RDA

مطالعه ای انجام شد که در آن به افرادی که مشکل حافظه داشتند روزانه 237 میلی لیتر آب انار داده شد. پس از مدتی بهبود زیادی در حافظه کلامی و دیداری آنها مشاهده شد. من در حقیقت، آزمایش دیگری که روی موش ها انجام شد نشان می دهد که مصرف انار می تواند از آلزایمر نیز پیشگیری کند.

اما این آزمایش هنوز روی انسان انجام نشده است. اسید پانیکیک یکی از ترکیبات اصلی انار است که به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می کند.

همه ما می دانیم که فیبر برای هضم غذا مفید است. اما با توجه به سبک زندگی ما که در آن به خوردن غذاهای ناسالم تمایل داریم، از خوبی فیبر موجود در سبزیجات و میوه هایمان غافل می شویم. افزودن انار به رژیم غذایی روزانه می تواند یکی از بهترین راه ها برای گنجاندن فیبر در برنامه روزانه شما باشد. یک انار حاوی 45 درصد فیبر توصیه شده روزانه شماست.

انار سرشار از ترکیبات ضد التهابی است و برای کسانی که از اختلالات مرتبط با سیستم ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و آرتروز رنج می برند بسیار مفید است.