قیمت قارچ دکمه ای شیتاکه

آیا تا به حال به فکر این افتاده بودید که برای درمان بیماری های خود می توانید از قارچ دکمه ای شیتاکه استفاده کنید؟ آیا از ارزش غذایی و دارویی قارچ دکمه ای شیتاکه با خبر بوده اید؟

قارچ دکمه ای شیتاکه که در کشور خیلی کمیاب و کمتر کسی به تولید آن می پردازد از ارزش غذایی و خواص درمانی بالایی برخوردار است.

ارزش غذایی قارچ دکمه ای شیتاکه: از گذشته های دور قارچ دکمه ای شیتاکه به عنوان غذا و حتی دارو مورد استفاده بوده اند. طعم قارچ دکمه ای شیتاکه مربوط به رنگ، بو، مزه و بافت قارچ است ، اما تعیین ارزش غذایی قارچ یک فرایند علمی است.
تعیین ارزش غذایی عبارت است از آنالیز ترکیب تقریبی و بررسی تجزیه طیف اسیدهای آمینه، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای نوکلئیک.

قارچها نیز همچون سایر ارگانیسم های زنده پس از چیدن و برداشت تغییراتی در متابولیسم خود نشان می دهند و ارزش غذایی که از یک قارچ صدفی ذکر می شود با توجه به مواد بالا مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته است.
1.پروتئین :
آنالیزهای انجام یافته بر روی قارچهای پرورشی نشان می دهد که این قارچها سرشار از پروتئین خام، کربوهیدرات، مقدار متوسطی فیبر خام، خاکستر و کمی چربی می باشند. مقدار پروتئین لنتینوس مشابه سایر قارچهای پرورشی مثل دکمه ای و صدفی، معادل 75/1 تا 63/3 درصد وزن تازه قارچ است. البته مقدار پروتئین گاها تا 9/5 درصد نیز افزایش می یابد.
به طور کلی مقدار پروتئین قارچهای خوراکی تقریبا 2برابر پروتئین کلم، 4برابر سیب و پرتقال است.
2. اسیدهای آمینه اصلی :
پیش ساز تمام پروتئین ها 20 نوع اسید آمینه است که 9 نوع آن باید از طریق رژیم غذایی به بدن انسان برسند. قارچ لنتینوس هر 9 نوع اسید آمینه ضروری را در خود دارد.

3. چربی :
چربی خام قارچ دکمه ای شیتاکه شامل اسیدهای چرب آزاد، منو-دی-تری گلیسریدها، استرول و فسفولیپیدها است. اما مقدار آن در شیتاکه 9/4 تا 8 درصد وزن خشک قارچ است ، پس قارچ دکمه ای شیتاکه را می توان جزء غذاهای کم چرب معرفی کرد.
4. کربوهیدرات و فیبر :
قارچ خشک شامل 3 تا 28 درصد کربوهیدرات و 3 تا 32 درصد فیبر است و درصد کربوهیدرات درقارچ دکمه ای شیتاکه %83  و فیبر %13 وزن خشک است.
5. ویتامین :
در 100 گرم وزن خشک قارچ دکمه ای شیتاکه تیامین 8/7 میلی گرم ، نیاسین 9/54 میلی گرم، ریبوفلاوین 9/4 میلی گرم و اسیدهای آسکوربیک 4/9 میلی گرم است.
6. مواد معدنی :
قارچ دکمه ای شیتاکه حاوی 86 تا 118 میلی گرم در 100 گرم وزن خشک، کلسیم است که مقدار قابل توجهی است. پس از آن پتاسیم فراوان دارد و سپس مس، روی، آهن، منگنز، مولبیدن، کادمیوم، سدیم و فسفر در این قارچ یافت می شود.

ارزش داررویی :

افزایش ایمنی بدن در مقابل امراض و آلرژی ها و ناراحتی های اعصاب ، خستگی ، بیماریهای قلبی، ایدز، فشارخون بالا و دیابت، بواسیر.قیمت قارچ دکمه ای شیتاکه به دلیل کمیاب بودن و ارزش دارویی که دارد از دیگر قارچ های خوراکی بالاتر می باشد. قارچ دکمه ای شیتاکه را هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده می توانید تهیه کنید. برای سفارش این قارچ با ارزش می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.