تولیدکنندگان قارچ دکمه ای سفید

تولید کنند گان قارچ دکمه ای چه روش های برای  تولید قارچ دکمه ای سفید اجرا می کنند؟

((روش های مختلف تولید قارچ دکمه ای سفید))

1- روش قفسه ای: این روش بعلت راندمان تولید بالا و استفاده بیشتر از حجم سالن و نیز تسهیل در کار پرورش، از رایج ترین روش ها بشمار می رود و جنس قفسه ها از آلومینیوم یا گالوانیزه می باشد.
این روش در کشور ما بعنوان اصلی ترین روش جهت کشت بشمار می رود.بعلت مکانیزه بودن و همچنین تولید بلوک هایی به ابعاد40*60سانتیمتر،قابلیت جابجایی آسان را داشته و براحتی قابل حمل می باشد.یکی از ویژگی های مهم این کمپوست،بذر زنی مناسب و فشردگی خوب کمپوست بوده ونیز کمپوست از ارتفاع خوبی«25_15سانتیمتر» برخوردار است تا مواد غذایی براحتی در اختیار میسلیوم قارچ قرار گیرد و به دلیل مکعبی بودن کمپوست،فضای خالی روی قفسه بوجود نمی آید و در این روش خاکدهی،آبیاری و برداشت براحتی انجام می پذیرد.

2_روش جعبه ای: در این روش،مرحله پر شدن کمپوست داخل جعبه ها تا پاستوریزاسیون کامل و برداشت محصول در یک مکان انجام نمی گیرد. جعبه ها بعد از عمل آمونیاک گیری به اتاق مخصوص کشت انتقال می یابند و در آنجا عمل اسپان زنی و خاکدهی تا برداشت انجام می گیرد.از محاسن این روش می توان به پاستوریزاسیون آسان و نیز پر کردن جعبه ها و بذر زنی اشاره نمود که با کمترین زمان و به روش مکانیزه انجام می گیرد و جابجایی و حمل آن راحت تر می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.