پرورش قارچ دکمه ای خشک

آیا طریقه خشک کردن قارچ دکمه ای را می دانید؟ نحوه خشک کردن قارچ دکمه ای به چه صورت می باشد؟
خشک کردن قارچ دکمه ای
یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌ها برای نگهداری قارچ در مدت زمان طولانی، خشک کردن است. در این روش نیز تنوع زیادی وجود دارد. برخی آنها را با دستگاه خشک‌کن، خشک می‌کنند و برخی با استفاده از نور خورشید و برخی هم از فر استفاده می‌کنند.

روش‌های مختلف نتایج متفاوتی نیز دارند. قارچ‌ صدفی را بعد از شست‌وشو قطعه قطعه کنید و بعد آنها را روی توری چیده و در معرض نور خورشید یا این که داخل فر با دمای ۱۰۰-۱۵۰ درجه‌ فارنهایت بگذارید تا قارچ‌ها بیشتر رطوبت خود را از دست بدهند.

سپس آنها را در کیسه و ظرف‌های کوچک بریزید. در یک حالت دیگر می‌توانید قارچ‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ یا آب گرم بریزید تا قارچ‌ها کمی باد کنند و گوشتالوتر شوند و بعد آن را به روش قبل خشک کنید و در ظرف‌های کوچک نگهداری کنید.

با این روش قارچ‌ها هم راحت‌تر ذخیره و حفظ می‌شوند و هم راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بدون آن که نیاز به تجهیزات خاص یا حتی فریزر باشد. اما با روش خشک کردن معمولاً قارچ‌ها بافت سفت‌تری پیدا می‌کنند.

در اغلب مواقع قارچ‌هایی که خشک شده‌اند را نمی‌توان تفت داد. گاهی اوقات پس از خشک شدن، طعم قارچ‌ها کمی تغییر می‌کند. گاه عطر و بوی قارچ از بین می‌رود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.